Adaptív, átméretezhető hirdetések Google AdSense-nél

Egyre elterjedtebbek a responsive (változóméretű) designok, így egyre nagyobb szükség van az ezekhez igazodni képes reklámokra. Erre nyújt most megoldást a Google AdSense adaptív hirdetési egysége.

Az adaptív hirdetési egységek lehetővé teszik, hogy a responsive honlapunk méreteihez igazodjon a Google AdSense hirdetésünk, mindezt CSS segítségével és aszinkron hirdetési kóddal.

Megjegyzem mind a CSS-ből való méretezhetőség, mind az aszinkron kódbetöltés nagyon előnyös. A CSS miatt teljesen honlapunkhoz tudjuk szabni a hirdetési egység méretét, megjelenését. Az aszinkron betöltés miatt pedig, a honlapunk letöltése nem fog akadni,ha a hirdetési egység még bizonyos okokból nem tud letöltődni. Szóval ezzel csak nyerhetünk.

Hogyan használjuk, építsük be honlapunkba az új hirdetési egységet

Első lépésként hozzunk létre egy új hirdetési egységet, mivel a meglevők méretét nem lehet változtatni, csak a megjelenési tartalmat. Az új hirdetési egység méreténél válasszuk az "adaptív hirdetési egység BÉTA" lehetőséget (angolul verziónál: "Responsive ad unit (BETA)". Majd miután a többi beálltást is megadtuk a tartalomra, kinézetre valamint csatornákra vonatkozóan, mentjük és lekérjük a hirdetési kódot.

google adsense adaptiv méret

A hirdetési kód legegyszerűbb beillesztése az, ha a kapott kódot egy az egyben a megfelelő helyre másoljuk a honlapunkban. 

Ha több megjelenésünk is van az adott honlapon, akkor javasolt az alább példát követni (a hivatalos segítség itt érhető el):

  • A kapott Javascript kódot (adsbygoogle.js) a <head>-ben a többi script után tegyük a <head> végére, ezt elég egyszer beszúrni, nem kell hirdetési egységenként elkövetni.
  • Az <ins></ins> tagok közti hirdetési kódot a HTML-ben helyezzük el a megjelenítendő helyre, ahogyan eddig is tettük.
  • A kis Javascriptet (…push();) pedig minden hirdetési egység (<ins>) után be kell tenni a kódba, mert ezek a triggerek az aszinkron lekérés indítására. Ezért ha 2 hirdetési egységem van és csak egy ilyen push scriptet teszek a kódba, akkor csak az első hirdetési egység fog megjelenni.
  • A kapott CSS kódot tegyük bátran a saját CSS formázásaink közé, ez úgy működik, ahogy megszokhattuk.


Ne lepődjünk meg, ha valaki úgy teszteli a hirdetési egységeket, hogy oldal újratöltés nélkül csak átméretezi a böngészőt, akkor csalódni fog, ekkor a hirdetések nem méreteződnek át. Természetesen csak a megfelelő méretnél való újratöltéskor töltődik be a megfelelő méretű hirdetési egység.

Sok sikert, próbálkozást, bevételt!

Avast vírusírtó letöltés ingyen
Gearbest Banner