POP3/SMTP beállítás különbőző szolgáltatóknál

Egyre gyakrabban hívnak fel ügyfelek / ismerősök, hogy nem tudják beállítani a levelező kliensüket, se fogadni, se küldeni nem tudnak...

Mielőtt leírnám (megpróbálom a legtöbb szolgáltatót..) a jellegzetes POP3/SMTP beállításokat, tisztázzunk néhány apróságot. (akit nem érdekel a részletezés az ide kattintson..)

Az áttekinthetőség végett inkább egy külön katalógust aktunk fel, amit folyamatosan bővítünk. (Internetszolgáltatók listája pontként)

Bejövő levelek (POP3):

A bejövő levelek kiszolgálója mindig attól függ, melyik e-mail címről szeretnénk fogadni a leveket. Nagyjából igaz, hogy ahány levélszolgáltató annyi POP3 beállítás. Lássuk csak, ha van egy gipsz.jaka@freemail.hu-s címünk, akkor a szolgáltató (levél fogadásról van szó) szervere a freemail.hu, az azonosítónk pedig a "gipsz.jakab". Ahhoz, hogy kiderítsük mi a POP3 szerver (kiszolgáló) címe, jó eséllyel a freemail.hu oldalon tájékozódhatunk valahol egy súgó, vagy GYIK (FAQ) környékén. Sajnos nem minden szolgáltató közli jól látható helyen ezeket az információkat, ezért is fogom lentebb felsorolni a magyarországi szolgáltatóknál jelenleg érvényes beállításokat.

Amint meg van a POP3 kiszolgáló címe, már csak egy dolgot kell megtudnunk, még pedig azt, hogy az adott kiszolgáló, hogyan kéri a felhasználó nevünket. A felhasználó nevet két (vagy több) -féleképpen alkalmazhatják a szolgáltatók.

  1. a felhasználó név az e-mail cím @ előtti része, esetünkben a gipsz.jakab
  2. a felhasználó név az egész e-mail cím, most a gipsz.jakab@freemail.hu

Már csak a jelszó kell és nagyjából (eldönthetjük még, hogy titkosítatlan, vagy titkosított csatlakozást szeretnénk) meg is vagyunk a POP3 beállításokkal.

Kimenő levelek (SMTP):

A kimenő levelek kiszolgálója viszont (tekintettel a nagy SPAM áradatra) már attól függ kiszolgáltatja az internetet. Ez alatt azt értem, hogy bár van olyan ingyenes e-mail szolgáltató aki biztosít SMTP szervert (gmail), az internet szolgáltató viszont lekorlátozza a kimenő levélforgalmat úgy, hogy csak az Ő általa biztosított SMTP szerveren keresztül lehet a levelet elküldeni. Ezt azért vezették be, mert így (bizonyos szűrésekkel) csökkenteni tudják a kéretlen leveleket, amelyeket tudtunk nélkül küldhet a gépünk ha vírusos... Természetesen a legtöbb szolgáltatónál az (online-) ügyfélszolgálaton lehet kérni, hogy bizonyos (adott esetben saját) SMTP szervert engedélyezzenek számunkra.

A legnagyobb probléma az, hogy ha az embernek laptopja van és nem mindig egy adott szolgáltatótól kapja az internetet, akkor ahány szolgáltató annyi SMTP beállítás, ezt pedig nem minden levelező program preferálja, illetve csak körülményesen (megjegyezném, kevésbé jártas felhasználók esetében sokszor érthetetlen a helyzet).

Itt említeném meg, hogy akiknek céges levelezése van, és otthonról (vagy akár a cégtől) csak az internet szolgáltató szerverén keresztül tud levelet küldeni, semmi változást nem fog a címzett látni, ugyanúgy azt fgja látni feladónak, mintha a postafiók szolgáltatótól küldte volna a levelet. Megjegyezném, a levelező kliensekben mindig beállítható, hogy a címzett milyen feladót és válasz címet lásson, érdemes is ezt a funkciót kihasználni.

Kiegészítés

Megajoe hívta fel a figyelmünket a Fibernet új "szolgáltatására", miszerint nagyjából 2 hete a Fibernet bevezette az SMTP figyelő rendszert, mely sok bosszúságot, fejtörést okozhat.

Levél:

"Azoknak szeretnék segíteni, akik FiberNet előfizetéssel rendelkeznek, hogy ne járjanak úgy mint én (gép újratelepítése, idegeskedés, stb).

Tehát a FiberNet-nél kb 2 hete bevezettek egy smtp figyelő rendszert, és ha valakinél felhasználó által ellenőrizetlen levélforgalmat gyanítanak (vírus), vagy a megengedettnél nagyobb fájlmellékletet akar elküldeni(max 2Mb), akkor tiltólistára kerül.

Ha fel akarja magát oldani az illető, akkor a stop.fibermail.hu oldalon kell ellenőriznie, hogy le van-e tiltva, és ha igen, akkor be kell írnia, hogy milyen ellenintézkedést tett ennek elkerülésére, és egy gombnyomással le tudja magát venni a tiltólistáról.

Ezt csak azért írom, mert ha valaki tökéletesen beállítja a levelezését, és elvben működnie kellene az smtp-s levelezésének, mégsem működik, akkor minden bosszúság előtt itt nézze meg, nincs-e a fentiek miatt tiltólistán."

Szolgáltatók szerinti POP3/SMTP beállítások: (További szolgáltatók itt.)

Fibernet Kommunikációs Zrt.

  • honlap: www.fibernet.hu
  • pop3: mail.fibermail.hu
  • smtp: smtp.fibermail.hu
  • felhasználónév: az e-mail @ előtti része

T-Online, T-Home

  • honlap: www.t-home.hu
  • pop3: mail.t-online.hu
  • smtp: mail.t-online.hu
  • felhasználónév: @t-online.hu végződésű e-mail esetén a fióknév a szerződésen az e-mail címnél feltüntetett bejelentkezési azonosító. A @netquick.hu, @aldomain.t-online.hu és @domain.hu esetén a fióknév a teljes e-mail cím!

Opticon Kft.

  • honlap: www.opticon.hu
  • pop3: mail.opticon.hu
  • smtp: smtp.opticon.hu
  • felhasználónév: a teljes e-mail cím.

GTS-Datanet Távközlési Kft.

  • honlap: home.datanet.hu/
  • pop3: mail.datanet.hu
  • smtp: smtp.datanet.hu
  • felhasználónév: az e-mail @ előtti része

Folytatás itt..

Buy and Trade Bitcoin at Binance