Most már mindig megjelennek a Gmailben a képek

A napokban aktiválta a Gmail új szolgáltatását, nevezetesen a Google Image Proxy-t. Így aki a webes natív Gmail klienst használja, annak a levél megnyitáskor a képek kérdés nélkül megjelennek. De miben érinti ez a fejlesztők életét?

A Gmail eddig csak megbízható feladótól jelenítette meg a levelekben a képeket, illetve ha mi arra engedélyt adtunk. Óvva ezzel a felhasználókat a rosszindulatú kódoktól. 

Mit is csinál a Google Image Proxy?

A Gmail a levél megnyitásakor a saját proxy szerverén keresztül tölti le a képet (olvashattuk a gmailblog-on), közben a letöltött kép tartalmát meg is vizsgálja, ha azt nem ítéli veszélyesnek, akkor megjeleníti a levélben. Ez a proxy-zás még gyorsítótárként is működik, vagyis elvileg a képeket tárolja saját szerverein, és azokat csak akkor tölti le, ha azt még nem tette meg. Így a levelekben most már minden biztonságosnak ítélt kép megjelenik azonnal.

Mitől óv minket a Gmail így?

A képek betöltésével nem szerezhetnek meg olyan információkat, mint az IP-címünk és tartózkodási helyünk, a böngésző cookie-kat (újat sem tudnak beállítani), valamint ellenőrzi a képeket az ismert vírusokkal szemben.

Miért nem örülnek a fejlesztők?

A levélben elhelyezett statisztikai mérésre szolgáló képet, a levél megnyitásakor letölti a felhasználó, ekkor megkapjuk a böngészője vagy levelező kliense „user agent” azonosítóját. Ezzel tudjuk mérni azt, hogy mikor, milyen böngészőből, operációs rendszerből és milyen eszközről olvassa a levelet.

Viszont a Google Image Proxy a user agentet meghamisítja a következőre:

Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; de; rv:1.9.0.7) Gecko/2009021910 Firefox/3.0.7 (via ggpht.com GoogleImageProxy)

Ez erősen torzítani fogja a statisztikát egy Windows XP-s gépre, amin Firefox 3 fut. Ezért ezt ki kell hagyni a statisztikából. Sajnos azokkal a felhasználókkal együtt, akik a Gmail natív webes szolgáltatásán keresztül olvassák a levelet, így ezekről az olvasókról nem lesz - a levél olvasás tekintetében - statisztikánk.

Plusz kellemetlenség azoknak, akik a levél megnyitásának gyakoriságát is mérték, hogy a képet nem minden levél megnyitáskor tölti le a küldőtől, így általánosságban csak az első levél letöltés fog mérődni.

A képnek átadott egyéb paraméterek azonban továbbra is átadódnak majd, így a jövőben is lehet mérni a marketingnek fontosabb információkat.

Minden komment, megjegyzés, észrevétel, szívesen van látva, olvassátok, osszátok...

Avast vírusírtó letöltés ingyen
Gearbest Banner