Túlélni a Google Pandát
A Google 2013-ban is tervezi frissíteni a Pingvin (Penguin) és Panda algoritmusát, ez azt jelenti, hogy az oldalainkat, blogjainkat még körültekintően kell SEO optimalizálni.
2011 februárjában történt az első Panda frissítés, ez oldalak tömegénél okozott látogatottság csökkenést. A Google azóta is folyamatosan frissíti és csiszolja a Pandát, így egyre jobban kell nekünk is arra figyelnünk, hogy az oldalainkat jól építsük fel, a tartalmaink megfelelőek legyenek.
Amiért a Panda megbüntet:
Kevés tartalom
Az egyik elsődleges dolog, amire a Panda figyel, az a tartalom. Ha az oldaladon a terjedelemhez képest kirívóan kevés a tartalom, akkor ezért büntetést kapunk.
Ezért nem érdemes agyba-főbe mások tartalmait, sok behúzott hírt mutogatni, inkább saját, lehetőleg egyedi tartalmat produkáljunk. Mivel a kevés tartalommal (de több mindenféle külső hírekkel telitűzdelt) bíró oldalak általában nem hasznosak a keresgélő embereknek, a Google pedig olyan tartalmat akar a találatokban mutatni, ami hasznos, ezért nem fogja megjeleníteni a sekély tartalmú találatokat.
Duplikált tartalom
Ha egy oldalunkat több url-ről is elérhetjük, akár olvasható az url akár nem, a Panda ismét nem fogja jó szemmel nézni. Még akkor sem lesz elnéző a duplikált tartalmakkal szemben, ha az urlben a kulcsszavakat variáljuk, (rossz) példa ugyan arra a tartalomra vezető url-k:
- www.pelda.hu/finom-vajaskifli
- www.pelda.hu/pekaru-vajaskifli
Túlzott hirdetés megjelenítés
Amennyiben az oldalunkon túl sok hirdetés található, például ha a tartalomhoz már görgetnünk kell, mert az a reklámok miatt nem látható, akkor a Panda ismét morcos lesz és hátrébb sorolja az oldalunkat.
Üres weboldalak
Ha az oldalunk üres oldalakat tartalmaz, vagy rossz, elérhetetlen linkeket használ, az oldalunk saját, belső keresője nem érdemi találatokat ad, megint csak hátrébb leszünk sorolva.
Vásárolt linkek
Ezt a “fekete” marketinget szerencsére a Google már időben elkezdte büntetni és mára már igen kevesen élnek ezzel az eszközzel. Lényeg, hogy ne vásároljunk külső linkeket, amik a mi oldalunkra mutatnak, mert tartalmilag nem releváns helyen jelenik meg a link rólunk, a Panda pedig véget vet a mókának és ismét bünteti az oldalunkat.
Röviden ezek a Panda főbb szempontjai, ami szerint ellenőrzi az oldalakat. Ha a látogató szemszögéből nézzük ezt a dolgot, végül is érthető, hogy ezekre figyelni kell.
Mit tehetünk, hogy a fenti dolgokat rendbe tegyük?
Írjunk tartalmasabb cikkeket, amit a látogatók is tartalmasabbnak vélnek, valamint közösségi interakciókat generálnak, mint hozzászólás, lájkolás, megosztás.
Csökkentsük, illetve megfelelő, kevésbé zavaró helyre helyezzük el a hirdetéseket. Ne rakjuk tele az oldal tetejét óriás reklámokkal, legyen élvezhető a felkínált tartalom és ne legyen megtévesztő a reklámok tartalma (pl. linkre kattintás csábítása - ezt egyébként is bünteti a Google).
Figyeljünk arra, hogy ne legyen üres oldalunk, ne legyenek rossz linkjeink, a belső keresőnk jó és témába vágó találatokat adjon. Néha nézzük át a tartalmainkat, hogy ezeket elkerüljük. Figyeljünk a régi átirányításokra, hogy még működnek-e, használjunk canonical tag-et.
Állítsunk elő minőségi tartalmat, ami értéket képvisel, ami hasznos és élvezhető, hogy a látogatónak hasznára váljon. Egyébként is ki akarna értelmetlen, rossz és rövid cikkekre rátalálni adott témában?
Persze a tanácsok sora még közel nem ért véget, de körülbelül ezekre kell a leginkább figyelni. Jó optimalizálást és elmélkedést mindenkinek.
Forrás: http://blog.hubspot.com/blog/tabid/6307/bid/34270/How-to-Survive-Google-s-Pending-Panda-Update.aspx